Winkelwagen

FAQ


FAQ


Q: Waarom is Laptopia zo goedkoop?

A: Het betreft hier een postorderwinkel op het internet. Wij hebben dus geen winkel waar u de producten af kunt halen en dus ook geen hoge huur. Daarnaast houden wij geen grote voorraden aan, waarop we moeten afschrijven. Prijsverlagingen worden dan ook direct aan u doorberekend.


Q: Kan ik wel bij Laptopia terecht voor vragen?

A: Uiteraard zullen wij uw vragen zo goed mogelijk beantwoorden. U kunt vragen via het contactformulier stellen. Helaas kan het door de drukte even duren voordat u antwoord krijgt. Hiervoor vragen wij uw begrip.


Q: Krijg ik wel garantie op mijn producten?

A: U krijgt standaard een garantie van 3 maanden op de bij ons gekochte producten. Uitzondering hierop vormen gebruikte accu's. Mocht de fabrieksgarantie langer zijn, dan houden wij die termijn aan. Bewaar de factuur en het garantiebewijs altijd goed. Mocht het product kapot gaan binnen de garantietermijn, dan dient u direct Laptopia op de hoogte te stellen. Dit kunt u doen door een bericht te sturen via het contactformulier. Vermeld daarin uitvoerig het probleem en vergeet niet uw telefoonnummer te vermelden. 


Q: Brengt Laptopia verzendkosten in rekening?

A: Ja, voor de verzending binnen Nederland wordt € 8,61 in rekening gebracht. Naar België, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk (EU1) kost het € 13,10 Verzendingen naar andere landen binnen de Europese Unie (EU2) kosten € 18,80 Alle bestellingen worden verzekerd verzonden. Alle tarieven zijn ook terug te vinden op de site van TNT Post.


Q: Worden bestellingen ook onder rembours verzonden?

A: Ja, tot maximaal € 250,- Hiervoor wordt € 6,50 en 1% van het factuurbedrag in rekening gebracht. De verzend- en rembourskosten dienen vooraf te worden voldaan.


Q: Waarom kan er maar tot € 250,- onder rembours besteld worden?

A: Soms worden er bestellingen geplaatst, die bij aflevering niet geaccepteerd worden. Ook komt het voor dat er voor de grap een bestelling wordt geplaatst uit iemand anders naam. Hierdoor komen we met een voorraad niet verkochte artikelen te zitten, waarop afgeschreven dient te worden. Dit leidt uiteindelijk tot prijsverhogingen, waar iedereen de dupe van is. Door het remboursbedrag te tot € 250,- te maximaliseren, blijft de schade beperkt. Dit is uiteindelijk in ieders voordeel!


Q: Ik wil voor meer dan € 250,- onder rembours bestellen, wat nu?

A: Uw bestelling wordt dan over meerdere rembourszendingen verdeeld. Voor iedere bestelling worden de verzend- en rembourskosten in rekening gebracht. Ook is het mogelijk dat u alles boven de € 250,- vooruit betaalt.

Q: Waarom moet ik bij rembourszendingen de kosten hiervan vooruit betalen?

A: Soms worden de bestellingen niet geaccepteerd aan de deur of niet opgehaald van het Postkantoor. De verzend- en rembourskosten zijn dan in ieder geval gedekt. De schade blijft dan beperkt tot het ruim drie weken moeten missen van het artikel. 
    

Q: Hoelang duurt het voordat mijn bestelling binnen is?

A: Dit is afhankelijk van de voorradigheid van het product. Vaak zal uw bestelling binnen 2 dagen, per post, aan u worden geleverd. Mocht het langer duren dan twee weken, dan zullen we contact met u opnemen.


Q: Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

A: Nee, dit gaat helaas nog niet. Mogelijk dat er dit jaar nog een afhaalpunt komt. Zodra hier meer over bekent is, wordt dit op de site gemeld.


Q: Kan ik mijn bestelde producten achteraf nog ruilen? 

A: Ja, u heeft na ontvangst van de goederen acht dagen de tijd om te reclameren. Uitzondering hierop vormen verbruiksartikelen. De goederen moeten nog in nieuwstaat verkeren en in de originele verpakking zitten. Alle gemaakte kosten van verzending en betaling worden niet gecrediteerd.